Masterclass Succesvol Samenwerken

Als inkoper weet je als geen ander hoe de leveranciersmarkt in elkaar zit en hoe je een programma van eisen en wensen opstelt. Onderhandelen zit in je bloed en een goede deal sluiten is het hoogste goed. Dit zijn jouw zogenaamde hard skills.

Als inkoper werk je dagelijks samen met leden van het management team of directie, leveranciers en collega’s. Meestal gaat de samenwerking prima, andere keren merk je dat het leidt tot irritaties of misverstanden. Ook voel je dat je regelmatig te laat betrokken wordt bij inkooptrajecten. Dit levert negatieve energie op. Terwijl een goede samenwerking juist één van de belangrijkste factoren is die je effectiviteit en werkplezier bepaalt.

plaatje samenwerken

Wil je inzicht krijgen in jouw interpersoonlijke vaardigheden en deze nog effectiever inzetten als inkoper ? Dan biedt deze Masterclass jou een prima gelegenheid om op een interactieve en openhartige wijze ervaringen met ervaren inkoopcollega’s te delen.

Voordelen van beter samenwerken :

√  Leden van directie en management, leveranciers en collega’s voelen zich gehoord waarmee het onderling vertrouwen en respect groeit;

√  Je ontwikkelt goede relaties met o.a. collega’s en leveranciers bij initiatieven zoals invoering van contractmanagement;

√  Je gaat effectiever om met conflicten;

√ Je krijgt mensen mee in verandertrajecten;

Kortom: je bent in staat om kennis, ideeën en vaardigheden tussen jou en andere samenwerkingspartners binnen en buiten jouw organisatie nog beter te benutten. Iedereen verdient hiermee, van gehoord voelen tot geld verdienen.

VOOR WIE ?

De Masterclass is bedoeld voor inkopers die effectiever en met meer plezier met collega’s en leveranciers willen samenwerken. Ongeacht de situatie maakt zelfkennis en bewustwording van interactieve vaardigheden in de inkoopfunctie het verschil. Daarmee ontstaat namelijk een opening voor een relatie, gebaseerd op wederzijds vertrouwen en respect. Collega’s en leveranciers zijn dan sneller bereid om met jou samen te werken voor een gezamenlijk inkoopresultaat.

WAT LEVERT DIT OP ?

Door jou als inkoper te laten ervaren hoe de inzet van interactieve vaardigheden jou succesvoller maakt, draag jij nog meer bij aan het succes van jouw organisatie. Daardoor kun je jouw rol als inkoper in samenwerking met anderen beter inzetten. En daardoor met meer plezier werken.

PROGRAMMA MASTERCLASS

De trainers

eqnc AVJB 1506 origineel klein

Joanna heeft meer dan 30 jaar ervaring in het inkoopvak bij zowel profit als non profit organisaties waaronder de Zorg. Zij neemt medewerkers mee in veranderingsprocessen gekoppeld aan concrete resultaten waarbij human skills een belangrijke rol spelen.

Antoinette is meer dan 20 jaar in diverse rollen betrokken bij de transformatie van ondersteunende processen binnen en buiten de Zorg. Kenmerkend voor haar aanpak is om vanuit samenwerking en betrokkenheid duurzaam resultaat te bereiken.

Antoinette en Joanna beschikken over kennis van en ervaring met de toepassing van verschillende technieken (NLP, systemisch organisatie opstellingen begeleiden) die zij in hun workshops waar passend gebruiken.

Aanmelden

Mail ons om je direct aan te melden, na aanmelding ontvang je direct een schriftelijke bevestiging van je aanmelding.